torsdag 18 december 2014

Bagaren har inte flytt.


   Trodde nästan att bagaren sagt upp sig här hos oss men så plötsligt tog han tydligen ett krafttag så nu har vi både pepparkakor, sirapskakor, drömtårta och salta pajer. Inte illa egentligen för den forna bagaren och nu tillfälliga bagaren är jag själv.
   Rätt konstigt att man kan förändras så med tiden för jag brukade ju gilla att baka när sönerna var små. Nu känns det mest som ett måste, inte något som är speciellt roligt. Dessutom blir det ju bara mera att stoppa i sig ju mera man bakar och det passar inte så bra ihop med att hålla full fart i ådrorna.

              Bra mycket lättare att handarbeta, pyssla och slå in julklappar nuförtiden, dessutom för att inte tala om att pyssla med barnbarnen.

                         Här mitt i allt ser ni mig själv speglandes i egen hög person i fönstret. Lite diffust förståss men jag är ju aningen anonym här på bloggen hm,hm.

 
       Denna knallröda ljuslykta fann jag på loppis och jag blev så himla glad. Jag såg framför mig hur bra den skulle passa ihop med mina glastomtar.De passar faktiskt ännu bättre ihop på riktigt än här på bilden.

     Så vackert, så vackert har vi här med en hel del snö både på marken och i träden. Jag säger bara tänk om vi får ha den kvar över julen, hoppas, hoppas för då blir det ju en riktig jul som den skall vara.
    Kanske hinner vi ses ännu ett par gånger här på bloggen före julen. Jag har sett på era bloggar hur ni andra pyntar o grejar, känns som om alla njuter av det här med julen. Det gör minsann jag också.
    Ha det alldeles gott till dess vi ses nästa gång.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Ljuslyktan är perfekt nu till jul. Det ska va rött och mysigt enligt min mening. Synd att du inte provat ljusstöpning. Det är en härlig tradition och vilken känsla att tända sina egna ljus.
Ja det är mycket att pyssla med före jul . Var och en har sina specialiteter. Både när det gäller pyssel, bak och maträtter. Men helgen går fort över. Det är nästan så allt det där före jul är det mysigaste.
Hoppas du har en skön helg. Här ska kokas knäck med grannarna ikväll.
Kram Eva