söndag 21 december 2014

Ljuvlig dag , om än väl så mörk.

        Känns som en riktigt ljuvlig dag trots att det är väl så mörkt.Kanske beror det på att jag inte alls hade något måste i planeringen, har bara gjort det jag haft lust till.
    Det blev en promenad med mannen. Det vackra vinterlanskapet vi har nu är verkligen något att njuta av.
      Möjligen har inte de lövfällande träder det så lätt med den tunga snön. de verkar åtminstone mest pinade. Årets kortaste dag lär det ju vara i dag så ni ser hur mörkt det är kl 14.00. Jag ställde in kameran på ljusare bild och då blev det så här.

                  De ljusa bilderna lurar nog en del här men lite grann trevligare kanske de blev.

 Väl inne slösade jag lite tid på mina blommor medan mannen fixade middagen, skööönt att slippa det  någongång ibland.
 
     Två amaryllisar är på kommande men hinner nog inte till julen tror jag. De har varit med här i flera år så jag är förvånad att de återigen kommer att bjuda på blomning. De får komma när de kommer, de är ju vackra till nyåret också.

    I morgon är jag ännu inhoppare vid Hantverkarboden och det brukar vanligen vara trevligt att jobba med försäljning så här just före julen då alla är på gott humör. För längesen när jag jobbade på affär tyckte jag att de trevligaste dagarna på året var julafton och midsommarafton eftersom alla var så glada. Hoppas det fortfarande är så för det förgyller försäljarnas obekväma arbetstid.
   Lätt kommer stressen krypande den här tiden men hoppas ni har tid att även njuta lite. Ha det så gott till dess vi ses igen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Beautiful. Merry Christmas. :)

Catarina sa...

Ja visst är det vackra vinterlandskap vi har nu. Man vill bara njuta och knäppa en massa bilder.
Va härligt att mannen fixar maten. Det är ju något man verkligen uppskattar som kvinna och mamma att få gå till färdig mat.
Stress is vi int bry oss om ti jär. Jul kombär åoberåoend...
Ha en fin dag!