söndag 17 juli 2016

Slappardag i myshörnan.


     En riktig slappardag här i vår myshörna blev det i dag. Ni ser ju hur trevligt det ser ut i vår myshörna ha,ha.
            Ja ni får ju förstås inte se allt. Borde ju i så fall styla lite och det tänker jag inte göra.

   En tvådagarstripp till Tammerfors var riktigt trevligt. Vi hade nämligen ärende till Tammerfors och beslöt att ta en hotellnatt för att inte alltid måst ha så bråttom hem. Det var det klokaste vi gjort för att även hinna njuta lite.
         Bl.a. strosade vi på det välbesökta torget som även just då hade mattorget där.

     Det är väl samma mattorg som är i Jakobstad nu under Jakobs dagar.
Jag letade förstås hantverk men eftersom jag inte hann leta på nätet före resan så var det inte lätt, ville inte lägga hur mycket tid som helst på detta. En Taito affär med många design produkter besökte jag visst men det blev även  Ikea, loppis m.m.
     Efter den resan blev det full fart med annat och då sade kroppen ifrån, därav slappardagen i dag. Jag hoppas bara jag är något så när igång igen i morgon då jag lovat servera kaffe vid Hantverkarboden. Vi har nämligen Pop Up Cafe med hembakt där i bersån hela Jakobs dagar veckan så nog  bör även jag vara igång. Det är ju storloppis i morgon i Jakobstad så då brukar mycket folk vara i farten.
      Hej svejs till er alla. Vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Åh vad trevligt med en myshörna. Jag får väl kalla mitt cafe´bord under äppleträdet för min mysplats. Där sitter jag gärna och äter frukost.
Så trevligt med hotellövernattning och slippa stressa när man är i stan. Mycket att titta på och handla.
Kram Eva