söndag 20 augusti 2017

Juthbackamarknaden


        Två trevliga dagar på Juthbackamarknaden även om det var mycket jobb före och även efter.  Vädrets makter fanns på vår sida ända till slutet, då kom regnet.
      Som tidigare år så fanns både loppisprylar och hantverk på vårt bord. Så här flitig har jag dock inte varit med mina hantverk, här syns alster från tre flitiga handarbetande kvinnor (mig själv inberäknad ha,ha).
        Som vanligt hade jag lite av varje, både målade, sydda, virkade eller stickade grejer.
 

              Sopborstarna och ljusen finns även till försäljning vid Hantverkarboden i Jakobstad.

       I år hade vi kvinns eget bord på nästa gata men nästan mitt emot vår gamla plats. Detta var inte riktigt lyckat eftersom vi alla har Juthbackamarknaden allra mest som en trevlig grej.
       Trevligt var att träffa så många nya o gamla vänner och att det faktiskt finns intresse för mina hantverk. Tack alla som gav sig till känna.

      Inget regn i dag men hård blåst. För min del får vädret se ut hur det vill denna dag, jag tänker ha en riktig slappardag. Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.

   

     

     


3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så roligt att få del av Juthbacka på det här sättet. Jag har sett framemot det insåg jag när jag såg din rubrik. Härligt!

Skaparglädje sa...

Hoppas du fick en riktigt skön slappardag! Det behövde du säkert.
Kram!

Stubbetufsa sa...

Hei! Bra at det ikke er bare meg som minsker på tingene til salgsmesse. Jeg likte kostene dine, en slik hadde blitt fin på min trapp til vinteren! Håper du fikk solgt mye!