söndag 29 oktober 2017

Luleå loppis


     Stora loppiset i Luleå är varje år välbesökt även från vår nejd. Bussbolagen ordnar vanligen tvådagars resor dit men nu gjorde vi som i fjol, vi åkte med egen bil och beställde en hotellnatt, en helt lagom liten helgtripp eller minisemester  vad man nu kan kalla det.
    Eftersom det snöat och var 8- här när vi åkte i väg men det lovades varmare högre upp så bävade jag lite för denna utflykt. Vi behövde faktiskt inte åka långt förbi Kokkola förrän snön och det kalla hade bedarrat. En helt njutbar tripp med uppehåll vid Ikea o lite annat.

     Loppiset var fullproppat med kläder, grejer o människor. Nu har jag ju vanligen inget jag absolut måste ha från loppis så det är vanligen en kul grej, se lite folk och kanske ändå fynda något. Denna gång var det ändå som om jag haft skygglappar för ögonen för endast några få småsaker kom hem, då med tanke på barnbarnen. Bra så kanske man kan säga.
     Hemresan var också ok förutom en bit från Torneå och hemåt då det snöade en del.

    För att inte långa bilfärder blir för slött så brukar jag ha någon stickning med. Denna gång hade jag den blivande mössan som ettan vill ha. Faktiskt det värsta garn jag någonsin stickat tror jag. Hon valde det själv och visst är det vackert med reflex i men tjockt och strävt att sticka. Hade stickat nästan hela med lite enkla mönster men det kändes så styvt att jag drog upp alltihop och fick det lite mjukare med två rät, två avig. Med en stor tofs som pryder lite hoppas jag den blir något så när ok annars är  risken stor att den åker i soppåsen.
    Ha det gott alla som kikar in, vi ses.
   

Inga kommentarer: