söndag 11 februari 2018

Tapetsering på gång.

        Nej lite sent att säga på gång för själva tapetseringen är redan klar men resten en salig röra ännu.
     Vet ni jag har sådan beslutsångest när jag skall t.ex välja tapeter att jag går från affär till affär o kikar först. Sen går jag en gång till o väljer i de böcker som har vettiga priser.
     Till slut har jag så "leidon" av allt detta att jag nästan tar första bästa. Så kändes det först med denna tapet som mannen gillade och jag verkligen inte gillade. Om man ändå sätter den så kallade passaren på så går det an i alla fall. I slutändan blev rummet helt ok fast jag var livrädd att det skulle bli för mörkt. Ni får se bättre bilder sen allt är klart.
     I nästa rum där barnbarnen brukar sova skulle jag ha något glatt men ändå inte för provoserande och så här blev det. Eftersom vi har det mesta i huset grått o vitt så blev det helt bra med lite annat i detta rum.
     I i slutändan är jag nöjd med båda rummen om än de är helt olika. Som sagt när allt är klart kan jag visa en bättre bild.
     Ända från julen har mina dagar mest bestått av röja, ordna, lite tapetsering (som mannen gjort mest denna gång) o lite barnbarn.
     Det finns en bok som heter döstäda eller dödsstäda och vilket jag nu gjort vet jag inte men det känns helt ok att ibland få skänka en del till insamlingar, Jutbackamarknaden och Ekorosk och på kuppen få bättre rum i skåp o garderober. Det finns väl knappast någon som bott över trettio år i samma hus som har gott om rum i skåpen eller?
    Just nu hoppas jag på en skogspromenad med mannen. Grått väder som vanligt men snön är ju åtminstone vit. Ha det så gott. Vi ses.
     





1 kommentar:

Uffe sa...

Tapetsering och val av tapeter är inte helt lätt. Men det du visar ser ju bra ut.
Liksom du håller jag på med en som jag själv upplever ständig städning. Skönt är det att få undan saker som bara har legat där de har legat. Nu får andra ta del av det som vi inte har behov av.
Ha det gott!
Pettas-Karin som använder Uffes dator