tisdag 19 februari 2019

Söndagens ispromenad

    Senaste söndag blev det en promenad ut på isen vid Bastuhamnen, vilken jag aldrig besökt tidigare.
0
   Vackert väder och således njutbart men lite sjå att för varje steg se sig för på den knaggliga och även plufsiga isen. Bara man styrde vandringen genom de jämnaste områdena så gick det helt bra.

    Vi hade senare tänkt ta oss också över till vår villa som är på helt annat ställe men se där var så  mycket vatten under snön att vi bara plufsade igenom så det blev att vända för att inte ha fötterna genomblöta.
                                      I alla fall fick vi frisk luft, D-vitamin och lite motion.

                                                
    I dag tisdag och jag har vaknat alldeles för tidigt. Ja inte är det alla som skulle säga att det är för tidigt när man vaknar halv sex men det tycker nog jag som är pensionär. Att vakna halv sex hör nog inte ihop med min genetiska klocka så denna dagens morgonpigghet hör nog inte till vanligheten.
   I alla fall så skall jag nu fortsätta dagen med att inventera i mitt tygskåp för att om möjligt hitta något svart tyg som jag just nu behöver.
       Gör det bästa av dagen och ha det så gott. Vi ses.
 

Inga kommentarer: