söndag 14 april 2019

Påskakrans och annat

  Har just precis svarvat till en påskkrans av blåbärsris. Den skall pryda hantverkarbodens dörr inför påsken men den är gjord för att även passa också efter påsken.
   Lite väl enkel kanske många tycker men den är i min egen smak, skyggar mer och mer för en massa krimskrams men kanske lite kunde det väl ha varit så hade den sett piggare ut. Eftersom jag inte ville ha dit kycklingar eller påskharar så får den stå sig så här enkel. Jag tyckte faktiskt att det inte var särskilt roligt att binda i blåbärsris, kvistarna spretade åt alla håll men efter att den fått sig en omgång med saxen så blev den rätt ok.

     Senaste veckan har jag tagit mig några stunder vid symaskinen för nu var det ettans och tvåans tur att få något så det blev varsin tunika i PaaPii tyget. Hade köpt dessa stuvbitar redan före julen men tyckte att de passade bättre till våren.

     Verkade som att de gillade dom men återstår ju att se om de används eller inte. Som farmor kanske man borde komma ihåg att unga damer kanske gillar bättre något med bilder än enkla prickar.
     Hela helgen har vi haft så otroligt skönt väder så igår blev det att dra ris den del man orkade. Vi har haft en stor lind mellan grannen och oss som för något år sen sprack i två delar. Mannen skruvade rätt igenom den i hopp om att den skulle läka men nu vågade vi inte ha den kvar eftersom den såg lite kluven ut och faktiskt så hade den inte läkt utan var rutten mellan stora grenar. Ingen bil hann ju komma till skada men jag sörjer faktiskt detta träd trots att jag inte annars gillar stora träd.
     I morgon vardag igen och då får jag ha en lite krasslig lille, lilleman som sällskap. Då får jag prata och lyssna sju stugor full. Önskar er allt gott och hjärtligt tack till er alla som kikar in. Vi ses.


2 kommentarer:

Vform sa...

Riktigt snygg krans du gjort! Jag tog nyligen ner julkransen och borde ha en ny liknande din att sätta dit! Kanske du säljer i Hantverksboden .. tror det blir ett besök dit i morgon, om allt går som planerat! ;)
Snygga klänningar har du också gjort, tummen upp! Jo det är alltid svårt att veta vad unga tjejer gillar! Vet!
Ha en fin påskvecka!

Evas Pyssel sa...

Jag gillar också din krans. Naturen har det bästa skafferiet. Några vänner till mig har gjort liknande spretiga dörrkransar av björkkvistar. Det blev också fint.
Underbart väder har vi här och tänk att det prickat in påskhelgen så perfekt. Nu ska vi toknjuta.
Glad Påsk önskar jag dig. ///Eva