torsdag 25 april 2019

Stomme med fiberduk

      Fiberduk över grönsakerna är inte roliga att greja med vare sig man skall vattna, rensa eller hämta grönsaker. Hos oss har det vanligen varit att duken hålls på plats med stenar och brädor. Blir rätt irriterande att flytta stenar av o an så jag klurade ut vad som vore enklare.

     Har vid några tillfällen berättat till mannen hur detta kunde förenkla det hela med elledningar och gångjärn att vika upp det hela. Nu är det på gång som ni ser och jag är helt salig att detta blir till. Tro nu inte att det är jag som grejar till detta för det är nog mannen som är fixaren på detta område om än jag kommer med idé.
       Bara fiberduk skall nu stansas fast så är saken klar. Två bänkar blev det så det räcker för våra morötter, kålrabbi, sallad o möjligen någon broccoli. Är jättesugen på det där att få ta ett och annat i eget land om än i små mängder.

     Vårblommor brukar aldrig trivas med mig, varför vet jag inte. För något år sen planterade jag rätt många krokus och då blommade endast några st, sen blommade de inget alls och nu plötsligt blommar en. Går och beundrar denna ensamma stackare varje dag.

    Scilla, tack och lov för dem. De sprider sig under en buske, de ända som inte verkar vara kräsen.

    Skön värme i dag så jag kan nog inte sitta här i många minuter nu, därav säger jag hej svejs och ha det så gott.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

Så bra det blev...
Trevlig Helg!