fredag 5 april 2019

Så vacker stickad schal.

                                    En så vacker schal som syster äldre stickat i söderns sol.
     I söderns sol råkade det sig så att syster äldre med man och vi fick träffas. Döm om min förvåning när hon där hunnit sticka denna vackra schal och det var nu inte det enda hon stickat.

     Den var så otroligt vacker och i min smak. Den gick i grafitgrå, ljusgrå och rosa. Vad jag gillade mest var att den var lite udda på så vis att uddarna framkom endast efter ena sidan. Således speciell och vacker. Här har jag den dubbelvikt för att inte ta så mycket plats på bilden.
     Vi gjorde nämligen en avstickare till deras lägenhet och se, hon är aldrig sysslolös.
     Tidigare förstod jag inte alls att sitta i värmen och sticka men nu förstår jag, ååå så njutbart det är. Nu kan även jag det också så med tiden förändras man ju.
     Denna kväll skall jag ta mig för att förstora lillemans mössa som jag visade senast eftersom den är väl kort på höjden. Detta går ju att fixa tack och lov.
     En skön fredagkväll till er alla. Vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilken ovanlig, men otroligt vacker sjal. Så blir det när man alltid har stickorna till hands var man än är !!!! Snygg !!!!!
Kram Eva