torsdag 27 juni 2019

Hjälp från mitt barnbarn.

     Hur glad kan man inte bli för barnbarnet 10 år som hjälper en att få nerladdat fotoredigeringsprogram. Gårdagskvällen avnjöt vi tillsammans med att lära lite om det här redigeringprogrammet och det var jag som var förstaklassaren.
   Vi gjorde collage, satte glasögon på lilleman, mjölkburk i snödrivan, kaninöron på mig m.m. Jag lovade att ta i tu ordentligt med detta när hösten kommer för jag kan inte ägna sommartid till detta trots att jag vill kunna det hela. 

    Nu till annat. På vår tripp till Kokkola stod denna vackra älg en bit från vägen med sin unga följare men de rymdes inte båda på samma foto. Trodde faktiskt inte att min lilla kamera skulle klara att få zomat in den ståtliga älgen.

     På gårdagens promenad med en väninna så upptäckte vi massor med vackra och fräscha rödklöver. Vi plockade hem en ordentlig knippe som tog sig sen väl ut på köksbordet för visst blev det vackert?

                                 Och nu är jag lite igång igen inför turistsäsongen som ni ser.

      Men så här kan det även gå. Vände schablonen fel väg och då blev det nog pannlappar som jag får behålla själv. 

     Annars så njuter jag fortfarande mest av alla vackra blommor som finns fortfarande . Ni har väl inte missat hur många vackra vilda blommor som finns vid vägrenen just nu. När jag plockade rödklöver sa min väninna att hon inte sett sådant men började plocka ändå så se er runt, det finns mycket vackert helt gratis.  Ha en solig skön kväll alla som kikar in. Vi ses.

1 kommentar:

STENLYCKA sa...

Hej vännen!
Tack för dina rara hälsningar på min blogg, blir jätteglad, men skall erkänna att jag är dålig på att svara och skriva på andra bloggar, men nu tyckte jag att det var på tiden att du som alltid är så gullig på min blogg, fick ett svar.
Du frågade vad jag gör med mina Astilbe, jag ger dom lite kogödsel på våren, sådan gödsel man köper på säck. Inget annat. Sedan bor de mellan mina stenar, vet inte om de tycker om det ofta håller stenarna fukten länge och även värmen.
Vi kanske bor o olika växtzoner också, där jag bor är det växtzon 2. Ganska behagligt för mina växter inte så kalla vintrar.
Kram och ha det gott!