torsdag 27 februari 2020

Hjärtekrans

      På begäran från Bibbi blandning så skall jag här ge er en inblick i hur jag gjorde dessa hjärtekransar för rätt länge sen. Dessa är nu inte min idé från början eftersom jag vet att jag såg en liknande någonstans men då med större och några få hjärtan.
 
     Jag ritade till några pappershjärtan och radade dem intill varann för att se hur många jag behövde till lagom storlek. Det blev nio st så dem sydde jag ihop i linnetyg, vände och pressade dem släta. Stoppade dit vadden och sydde ihop sista biten för hand.
     Nu tog jag två lagom böjliga järntrådar, petade två hål i var sida på hjärtanen med en strumpsticka och förde järntrådarna igenom, knöt ihop dem så det bildades en krans. De blir stadigare med två järntrådar istället för en. Efteråt virade jag en spets runt om för att pryda det hela. Spetsen sitter i ett runt hela kransen och kan vridas lite bakom för att sitta rätt på framsidan. Så var kransen klar.
     Lycka till Bibbi ifall du testar göra en.

     Mycket vackert dag med full sol i dag så jag hoppas på lika även i morgon. Ha det gott, vi ses.

 


1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Men åh så fiffigt och så fint det blir.
Varför har du slutat göra dessa? Jag tror att alla behöver en hjärtekrans.
Tusen tack för att du visade och förklarade hur du gjort. Du är en källa till inspiration.
Må gott och tack för att du delar med dig.