fredag 28 februari 2020

Vackra tröjor


    Båda mina systrar har väldigt flitiga fingrar inom stickkonsten. Det måste klia enormt i deras stickfingrar med tanke på allt vad de åstadkommer. Nu är det ett smakprov på de vackra tröjorna som syster yngre stickat.
      Alla hennes barn, mågar, sonhustrur o barnbarn har fått ta del av hennes fina tröjor.

   
               Tro det eller ej men hon har stickat sjutton tröjor på tre år i olika storlekar. Det är ju faktiskt inte bara tröjor hon stickar, hinner även sy och göra allt annat som sig bör.

    Så vackra mönster och ett enormt tålamod, ja då kan man åstadkomma såna här.

        Och nu mina vänner drar vi iväg till söderns sol. Har våndats i flera dagar över denna resa med allt virusinfo. Har gjort allt i min makt för att få avboka men inga pengar tillbaka så nu gör vi enligt Finlands instruktioner och hoppas allt går bra. Känns inte rätt men de kloka må veta vad som är bäst för det vet inte jag. Ha det gott ni alla som kikar in. Vi ses.

1 kommentar:

Vform sa...

SÅ vackra tröjor!!
Hoppas allt går bra och ni kan njuta av värmen...
skulle det varit jag hade jag stannat hemma!