söndag 28 juni 2020

Hantverkarboden öppnar 1/7

    Äntligen går vi alla mer och mer mot det normala så väldigt skönt för mig som hantverkare att denna "stuga" nu öppnas upp igen. Vi är ju rätt många som pysslar på i olika former och just under sommaren är nog en hantverkarbod speciellt viktig.
    Vart jag än far försöker jag leta upp om det finns hantverksbutik, så intressant att se vad de sysslar med på olika ställen. T.ex. på Samos fick jag ta del av hur de gjorde olika halsband uppe i en bergsby. Värre var det när vi 2001 besökte USA och jag försökte hitta något lokalt hantverk i Colorado. Jag fann då bara made in Kina i Denver så besvikelsen var stor.

   Eftersom jag är "pysslare" i liten skala så passar det mig perfekt att föra mina hantverk till Hantverkarboden så nu blir det påfyllning av alla mina Tro hopp o kärlek alster.

   Även lite annat pyssel har det blivit under coronatiden, det konstiga är att kreativiteten har minsann inte flödat för mig. Kunde ju tyckas att då produseras det när man skulle hållas hemma men den lusten gick upp i rök. Man måste faktiskt ha det där lilla extra i humöret om man skall komma på nya idéer. Visst, det går att göra saker enligt andras design via mönster och beskrivningar men det är nog inte det roligaste för mig, jag vill helst göra mallar och dyligt från mina egna tankegångar.

   Som sagt Hantverkarboden öppen från den 1/7 så även jag skall jobba där en eller två dagar i månaden. Vi får hoppas att coronan hålls i schack så vi kan fortsätta i normala banor men den som lever får se.  Skön söndag till er alla. Vi ses.

Inga kommentarer: