tisdag 21 juli 2020

Blommor längs vägen


     Längs min vanligaste promenadväg brukar det finnas många blommor att beundra, ja ända till dess att vägrenarna slås. Skulle jag få bestämma skulle inte dessa vägrenar slås förrän augusti infaller.
                                                                              Nysört
 Trots att denna slåttermaskin redan varit igång så sticker en hel del blommor upp ur dikena, dock inte lika vackert som det var före slåttern.

                                                                           Renfana

                                                                            Mjölkört

                                                                          Kardborre

                                                                        Rödklöver

                                                                        Älggräs

                                                                             Fibbla

                                                Denna lilla nästan osynliga vet jag inget namn på.
   Dessutom fanns visst rölleka, praktlysing, vitklöver kråkvicker, käringtand o annat vilka jag inte har någon bild på.

        Videre på min promenadväg går jag varje gång och beundrar vildvinet upp efter väggen vid Storbackas snickeri. Ser framför mig redan hur vackert detta vildvin ska bli när höstfärgerna sätter till.

      Eftersom vi bor mellan två åar så vart jag än går skall jag över en å. Nu står där nästan helt stilla så inte mycket att orda om där, några näckrosblad syns ju alltid.

     Har åskat och regnat här i dag men fortfarande varmt. Jag har varit så trött hela dagen att jag inte gjort mera än jag måste, lagat mat förståss. Har flera gånger tänkt mig till symaskin men aldrig kommit så långt så denna dag fick bli en riktig latmansdag för mig, även det går väl an någon gång.

      Jag är så glad att någon ännu orkar läsa min blogg. Att jag kan följa hur många som tittar in gör sitt till att jag fortsätter blogga så hjärtligt tack för era besök. Skön kväll till er alla.









Inga kommentarer: