tisdag 14 juli 2020

Ett-års kalas

       För precis en vecka sen firade "minstingen" vårt yngsta barnbarn ett år.  Han är alltid så go o glad och håller precis på att börja gå. Ni ser hur stolt han är när han tog sina första steg.
     
Så behändigt med en 11-årig storasyster som älskar att baka.  Tårtan var så god och dessutom glutenfri så den passade alla.
   Det värmer i farmors hjärta när man ser barnbarnen måna om varann. 

   I morse började jag städa ett hörn av uthuset. Där är nämligen bara mina grejer såsom blomkrukor, lådor, redskap och allt annat som hör till odlandet. När solen sen började skina tänkte jag nästan avbryta det hela men vilken tur att jag orkade en timme till med munskydd och svetten som lackade. Nu är jag ju jättenöjd och sitter på trappan och njuter.  Visst, ett hus har ju fyra hörn så det finns bra mycket mera att röja men det lär bli någon annan kulen dag. 
    Önskar er en skön kväll i det efterlängtade solskenet. Vi ses.


Inga kommentarer: