söndag 9 maj 2021

Morsdagen



      När morsdagen nu var i antågande tog jag en fundering med ettan om hon ville baka en tårta till mig. Alltid lika ivrig tar hon sig an detta. I dag åtnjöts tårtan och den var precis så god som jag tänkt mig.

      Jag gläds att få ha de närmaste både barn, barnbarn och sonhustrur så nära. Livet blir inte tråkigt när de sticker sig in nu och då. I dag kom de med blommor och lite annat, inte minst alla barnbarnens teckningar som bör tolkas var och en för sig. 

       Farmor på muggen, en titel jag bär med stolthet. Barnbarnen ger så mycket bara med att finnas till. Som jag älskar er båda hela familjerna. Tack för denna dagen och mera därtill.

       Hoppas alla mammor fått ha en fin dag. Nu är värmen på kommande så då är det bara att fortsätta njuta. Ha det gott, vi ses.






 

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Oh en så vacker mugg. Kaffet smakar säkert extra gott när du dricker ur den.
Nog är det en glädje i att ha barn och barnbarn.
Jag är så tacksam för min pyttelilla familj, min dotter och barnbarnet.
De är värda guld.

Tack för alla otroligt vackra bilder du delar med dig av.
Ha det så bra som du bara kan och fortsätt att vara rädd om dig.