söndag 23 maj 2021

Vackert i skogen trots allt

       En promenad kallade mig inte alls i dag eftersom vädret var så kallt men ibland får man försöka peppa sig själv så vi kom oss ut till sist. Så skönt det  var sen jag fick upp lite värme och skogspromenaden blev helt ok  trots den frusna människan jag är.

                                        

            Kändes som om skogen genast bjöd in mig med kameran i hand då jag fick syn på de vackra röda kottarna som sticker upp som ljus i granarna.



         Mossar och lavar har också börjat leva upp lite med den rikliga vätan de fått den senaste tiden.



      En liten stuga där mitt ut i skogen med ordentlig grillplats ute. I stugan fanns en del konstverk i målade tavlor och gästbok man fick skriva i. Mycket bra.
Vi träffade på några andra vandrare så det blev även en liten pratstund också. 

                    Vandrade videre efter små skogsvägar och allt var så ljusgrönt och vackert.

      Kom till en äng och även där fanns en gammal mysig stuga. Mysig ja att se på men fönstren var helt söndriga. Tycker att såna små grå stugor är en riktig prydnad i något skogsbryn, kan bara inte motstå dem så ett foto blev det även här.
     Väl hemma igen tog jag en bild på mina fina narcisser och de krusiga tulpanerna som också är på kommande. Passar så bra med vita mot vår röda vägg så jag kom till att nästa år skall även vita pärlhyacinter finnas i denna grupp.

     Kan nämna att dagens promenad gick efter små skogsvägar på norrsidan i Forsby. Så intressant att vandra på lite nya ställen, känns ju ibland som om man gått samma vägar här omkring tusen gånger.

    I går kom jag mig för att börja sy min enkla klänning som legat färdig klippt så länge. Nu är endast lite kvar att sy så vem vet blir den kanske klar trots allt.
    Skön söndagkväll till er alla, vi ses.


1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Oh så vackra bilder du tar. Jag är så glad och tacksam för att du delar med dig av allt du ser under dina strövtåg eller resor.
Det är fantastiska bilder.
Mossor och lavar och de vackra granskotten. Helt fantastiskt.
Jag är som du fascinerad av de gamla grå stugorna och pörtena som finns lite här och där. De är ett kulturarv och berättar om en svunnen tid.
Tack för att du delar med dig.