fredag 13 oktober 2023

Loppis i Luleå

         Senaste helg gick storloppis av stapeln i Luleå. Vi är ju rätt många härifrån som åker dit, kanske för att fynda, kanske för avbrott i vardagen, kanske se oss omkring lite, kanske träffa folk, ja listan varför kunde bli lång. 

     Rätt dålig på det där fyndandet men väl på att få variation i vardagen, träffa folk och se omkring.


                      Bäst att åka iväg fler dar på förhand så hinner man njuta här och där.

                                              Vackra höstfärger på vissa ställen längs vägen.

     
Ni kan tro vi njöt på detta ställe. Vädret var rätt kallt men väldigt vackert och lungt så det manade oss även till en vandring längs en led.

        Motion måste man ju ha och på samma gång kan man kika runt efter vackra konstverk, alltid ser man ju något.

    Minus grader började infinna sig även på svenska sidan men ingen snö så när vi hörde att det var snö hemma ja då stannade vi ännu en natt. Slapp således att se snön redan eftersom den var borta då vi kom hem.

     Och loppis fynd ja, de blev nog inte många men en hel påse med väldigt bra garn det kunde jag inte motstå. 
     En utflykt jag är väldigt nöjd med, trevligt sällskap gör ju sitt till. Just nu tänker jag botanisera i mitt garn och få igång något så jag säger skön helg till er alla. Vi ses. 


Inga kommentarer: