onsdag 4 oktober 2023

Svampar i mängder

     Trodde nästan att vår gräsmatta var på väg att bli överväxt av svampar men det stannade med förökandet till sist. Här har stått en björk för många år sen men sägs ju att svampar växer på levande trädrötter så jag förstår inte riktigt.

     Dessa är ju säkert giftiga svampar men jag tyckte det var rätt häftigt med så mycket på gräsmattan. Allt syns ju dessutom inte här.
                  Längtade så efter att få vandra i skogen så det fick bli en svamputflykt i går.

                 Ja inte bara svampar, det finns ju så mycket annat vackert att fästa blicken på så här års.

                             Alla lavar mossar och annat sprudlar ju efter allt regnande tänker jag. 

       
    Jag hade ju redan trattisar i frysen men kunde inte hålla mig från skogen så vad gör man då när man själv inget mer behöver, jo då kan man ringa t.ex syster äldre och fråga om hon vill ha. Jo hon tackade och tar emot så detta förgyllde min dag. 
     Ha det gott, vi ses.


Inga kommentarer: