söndag 15 oktober 2023

Tulpaner o cheesekake

      Hösten är ju den tid då man skall peta ner lökar i jorden för att få vackert tidigt på våren. Nu är mina blåa tulpanlökar satta i jorden. Så spännande att se om dessa lyckas blomma, jag brukar ju nämligen inte ha någon tur med lökar.

-
     Fick nämligen dessa när sonens familj kom hem från Holland i somras och de är ju av den ovanligare sorten eftersom jag aldrig sett blåa tulpaner. Jag hoppas verkligen att någon av dem skall bjuda mig på blom så jag får se denna ögonfröjd.

    I går kom ettan hit med en havtorns cheesekake som jag beställt henne att baka. Jag vet redan att den är mycket god.
    Digestivbotten och allt gott där ovanpå med mjukost och havtornsgele det är smaskens det. Inte ofta man fröjdas av såna godsaker en vanlig lördagkväll.

     Dagarna går i en rasande fart nu känns det som då jag försöker få lite puts och ordning i huset inför vintern. Stickar lite smått o gott, målar ljus och dyligt med tanke på den kommande julen. Allt i en röra men det hinner ju inte bli tråkigt då heller.

           Ha det gott, vi ses igen.

Inga kommentarer: