söndag 21 april 2024

Vårens Mi utställning

        I går var det så dags att ta en titt på alla fina arbeten som gjorts i Mi kurserna i Pedersöre. Vanligen går jag varje år för att se den utställningen, en ljuvlig känsla att få ta del av all kreativitet som flödar i nejden och dessutom träffa så många likasinnade, d.v.s. har intresse även för andras konst och hantverk.

     Börjar med tavlan jag blev så imponerad av bland alla andra fina konstverk. Den är från grunden gjord med två virkade dukar. Idérik är hon Marina Lillqvist som vanligen målar i akvarell men gick här på samma akrylmålningskurs som jag.

                                                        Även här olika aster i akryl.

                                                                      Vävda mattor.

                                                                             Makramé

                                                                 Sydda börsar

                                                                   Egen sydda kläder

                           Virkade väskor här tillsammans med både stickat och även mosaik.

           Kom senare på att jag ändå missat alster från några andra kurser som med all säkerhet skulle varit intressant. Jag själv är riktigt glad över att det här med egen gjort är så inne nu, det ger ju sådan glädje för många. Som det heter : Det viktiga är inte vad du gör med skapandet, det viktiga är vad skapandet gör med dig.
          Ännu en grad på kölden, väntar o väntar på värme och under tiden försöker jag få ordnat med lite rent o snyggt i huset för att få skön vårkänsla sen och dona utomhus när värmen börjar ge sig till känna. Skön söndag till er alla, vi ses.

1 kommentar:

Evy sa...

Vilka fina alster! Ja det är härligt med handarbete i olika former. Hälsningar Evy