söndag 19 maj 2024

Inför examen

         Eftersom jag håller på med hantverk och många söker examenspresenter vid hantverkarboden så blir det att gardera sig så här års. Bland allt som just nu skall göras utomhus så har jag försökt få till stånd några av mina THK dukar, kort och dylikt.

    En del dukar o pannlappar hade jag redan handtryckt men som lämnat på hälft. Några är färdigställda och några ännu till hälften klara.  Både dukar, pannlappar o bröddukar med smörkniv finns i vit-grå, natur linnegrå-vit och natur linnegrå-röd. Bra ändå att ha något på hälft och sen bara kunna färdigställa.
    Känns nog som om idéerna numera tryter men så länge någon vill ha mina THK hantverk så gör jag dem.
                   En del kort gjorde jag i vinter som nu finns tillgänglig vid hantverkarboden.



        Annars är det ju uteliv som gäller mest just nu när vintern gick över till sommar och hoppade nästan över våren.
      Jag han åtminstone få en bild på blommande vide och hemmavid fick jag ju även en del vårblommor som redan nästan blommat över.

              Är så glad över dessa vita och blåa blåsippor som gärna verkar sprida sig här.

       Försökte flytta en del blåsippor men se det gick nog inte, de dog alla så nu lär dessa få växa var de 
vill. Är ändå helt underbara på våren var de än växer.

                                       
      Så vet ni har jag redan hunnit med att så lite grönsaker. Har redan många gånger bestämt mig för att minska på detta men vill aldrig lyckas. Nu är det ändå en bänk mindre. Dessa tre plus löken har jag nu och tidigare hade jag fyra. Tog mig att tänka till i fjol då jag bröt lårbenet och inte kunde göra något alls. Tror ingen kan förstå hur lycklig jag är att jag denna vår kunnat kräla runt och rensa ogräset igen, nästan så jag blir euforisk. 
      I dag har vi haft nästan alla barnbarn här  och jag kom då på den goda iden att vi far till skolparken och äta lösglass och ingen nekade ju detta. När alla åkt hem i kväll infann sig den ljuvliga tröttheten och jag tog plats på soffan. Nu är kvällen sen och jag säger hej svejs till er alla, vi ses igen en annan dag.
     

Inga kommentarer: