söndag 25 augusti 2024

Juthbackamarknaden

      Så är den trevliga Juthbackamarknaden över för denna gång. Som jag trivs att få vara mitt i röran nån dag om än inte alltför länge. Denna gång gick jag mest runt och tittade lite här och var men hade inget särskilt jag spanade efter. Visst fann jag något, två muggar och två assietter som jag gillade , de blev mina fynd. Glas, porslin och olika antika grejer fanns det mest av tyckte jag men även möbler och allt möjligt annat.

           Passade på att ta denna bild invid älven innan alla försäljare hann inta sina platser.

     Denna gång var jag inte nämnvärt med som försäljare. Jag åkte lite snålskjuts på "mina" karlar så jag hade där mitt lilla bord med lovikkavantar, torgvantar och babyleksaker och det fungerade bra med att jag bara avlöste någon stund. Träffade så många gamla o nya bekanta så för mig är det det allra bästa med marknader men visst, även försäljningen. Nu får jag då sticka en del nytt och det känns bra. 

     Förra veckan var ju några dagar helt lugnt och vackert väder så vi var en dag ut på sjön med lilla pärlan. Så vackert ute på havet men som nästan alltid så strandar vi en stund vid bryggan på Botsören för att avnjuta kaffet.

      På väg hem och hela havet glittrade. Tyvärr blir bilderna mörka när man tar mot solen.


     Blåser hårt i dag och jag gör inte mycket varken inomhus eller ute. Rätt trött efter dessa dagar men svårt att erkänna att det kan vara åldern som spökar.  Annars så pockar målandet, tygtryck och stickandet på min uppmärksamhet. Inte nämnvärt hantverkande blir ju gjort under sommaren. Skönt i alla fall att värmen håller i sig, 23+ just nu. Må så gott alla så länge sommaren håller sig kvar. Vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Det är roligt med marknad. Jag brukar vara med på vår lokala hembygdsmarknad med mina scrappade kort. Men det är mer roligt än lönsamt. Och så är ju hela bygdens invånare på plats, nästan. Och alla hemmapysslare . Tradition !