torsdag 1 augusti 2024

Virkning just nu

     En rätt tråkig dag med regn hela dagen. Det finns så mycket att göra att man borde kunna svänga med rätt hastighet att göra något annat men det vill sig inte. Så i dag blev det en del virkning som även det känns lite tråkigt.

           Har just fått klart ett par barnvagnsmobiler och tänkte fortsätta med någon skallra.

    Visst, rosa är vackert men med bara denna starka rosa färg känns det inte sååå intressant. Roligare med variation och det kommer men jag är ju bara halvvägs. För att få stylat denna bild knep jag ett blom från en av mina orkidéer. Bilder skall ju gärna vara vackra och ämnet stylat vilket jag inte är någon hejare på. Kanske någon undrar hur jag "jöutas" ta blom från en orkidé? Jo jag har fyra st i full blom nu för andra gången så jag "jöutas" nog.

     Längtar till skogen igen för att om möjligt samla hem fler godsaker från naturens skafferi men så lär knappast bli i dag. Skall tillägga hur lycklig jag är att kunna gå i skog o mark denna sommar om än jag måste se mig för på riktigt. Förra sommarens lårbensbrott höll mig stilla så jag blir nästan euforisk när jag tänker just detta att kunna vandra i skogen. Tacka vet jag Finlands sjukvård just i detta fall.
          Ha det gott, vi ses.






Inga kommentarer: