söndag 29 september 2024

Måla små motiv

 

      Halvfärdiga jobb brukar jag inte ha så värst mycket av men ibland händer det. Sommaren tar ju sitt när man skall hinna njuta av annat också så mitt hantverkande brukar nog fungera bäst på vintern. Om än ivern för hantverk finns året om men som sagt så mycket njutbart ute i naturen också.

       Dessa hade jag tänkt ha klart förra veckan men då det blev att ta en tur till Bergö förra helgen så strandade jag här. Så många olika moment som görs på dessa näst in till obetydliga grejerna, det kunde man nästan inte tro. 

     Nu är målningen helt klar så här återstår att borra hål för nyckelringen o sätta dit den eller limma dit magneten. 
     På dagens promenad  fanns så vackra färger här och där. Kanske blir det än mera färg efter senaste kalla natt.
      Denna lönn på Finnäsbackavägen är nästan lika vacker varje höst. Bredvid står en annan lönn som inte alls blir lika röd-orange och varför, det kan jag inte ens gissa.
     Väl hemma har vi björkspireahäcken som också blir rätt vacker. Jag hoppas på ännu att aronia buskarna skall bli kanllröda en enda höst. Ville ha dem just för höstfärgen men efter kanske tio år har de ännu inte varit helt knallröda. Hoppas kan man ju alltid.
      Så vackert väder det blev i dag och det lär skall räcka även till i morgon också.

     Tror jag fortsätter ännu en stund i målarrummet så länge jag är på hugget med det. Brukar inte hålla i sig så länge innan nåt annat tar vid. Ha det gott alla, vi ses.


Inga kommentarer: