torsdag 10 juni 2010

Lite av varje

Fick sådan lust att sätta mig till datorn och kika in på era bloggar och i den farten kommer nu även det här inlägget.


Som ni ser på den här bilden har jag smyckat denna kruka med vita stenar. Tyckte en kväll att stenarna minskat men trodde att jag inbillade mig. Döm om min förvåning när jag hittade en sten vid vårt grönsaksland och sen två stycken halvt nergrävda i en blombänk. Jag trodde ju inte det var sant att stenarna blev bortförda eftersom krukan står på trappan. Min egen teori är att någon sork smusslat iväg med dem eftersom de var nästan nergrävda. Mysteriet står ju kvar men nu kommer vitlöksklyftor att plaseras dit så det blir lite otrevligt om nosen för den som stjäl mina stenar.

Här är mina rädisor som är så jättegoda att hämta direkt från landet. I går var första gången jag skördade i år och idag blev det även sallad men då är de drivna lite tidigare i drivbänk.

När jag för någon vecka sen kastade fram tanken att ta ut symaskin när vädret tillåter så fick jag så många påpuffande kommentarer så i dag kom strykbrädan ut och det blev helt perfekt, för vem vill stå inne med sånt när vädret är vackert. Med all säkerhet kommer även symaskin ut också så småningom.
Vi ses igen när andan faller på och tack för alla era trevliga kommentarer.

5 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Så fint du har det som kan ta strykebrettet ut!
Her er det for kaldt til slike utskeielser. Jeg har gått med ullongs i flere dager nå, og tykk jakke utenpå skjorte og t-skjorte...
Ha det trivelig!

Lyckoslanten sa...

Ja det var ett mysterium... med stenarna. Jag har faktiskt sytt ett stort lapptäcke ute en sommar och strykbrädan åker ut flera gånger per sommar. Bra att du påminde mig, strykhögen är lagom stor nu. Ha en skön helg!

Unknown sa...

Det kan vara nån fågel ,som far iväg med stenarna.Måsar dök ner då jag hade gula stenar i ett blomland.
Sommaren är härlig tid,att sitta ute med ett handarbete,stryka går ju oxå bra!
Ha en skön helg!
Kram!

annika sa...

Så spännande ifall du kan få reda på vem som vill använda stenarna.
Skönt att förena nytta med nöje.
Sicket ett fint dass ni fick syn på under er promenad.
Ha en skön helg/annika

Bea sa...

Klokt av dig att flytta ut strykbrädan :)
Mums... med nyskördade rädisor
Visst heter växten Skvattram och den doftar så gott!
Trevlig helg! /Bea