lördag 12 juni 2010

Min systers trädgård i maj

För någon vecka sedan var jag och hälsa på min syster som nu har skaffat sig gröna fingrar. Efter att hennes barn flugit ut har trädgårdsintresset tagit fart på allvar. Här kommer jag att visa en liten del av trädgården. Förhoppningsvis får jag senare visa en glimt från hennes uterum som är under uppförande. Hon har nämligen lovat en liten inflyttningsfest när den är färdig.

Denna änglatrumpet blommade redan i maj, den verkade trivas i vinterförvaring i den inglasade stugkvisten.

Här är samma sorts lada som jag själv har.

Här i sluttningen har det blivit alldeles vackert, hon gräver och gräver större yta för varje år.

En bild till från samma stensluttning.

Gulltörel

Jätterams

Plommon

Gräslök

Luftlök

4 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så vacker trädgård! Där i skydd av skogen trivs växterna säkert bra. Jag som inga gröna fingrar har så får lära mig nya trevliga namn på växter :)
Ha en fin helg!

Moster och jag sa...

Wow...vilken fin trädgård din syster har. Syns verkligen att hon har gröna fingrar. En sån sluttning skulle också jag vilja ha.
Jag har två änglatrumpeter men det är ännu lång tid tills de blommar.
Ha en riktigt skön helg!! Maj-Gun

Lyckoslanten sa...

Ja verkligen! Vilka gröna fingrar hon har din syster! Jättefint! Kanhända med tiden och om man begåvas med tiden, börjar ens egna fingrar skifta mot ljusgrönt - en aning! Ha det gott!

annika sa...

Allas fingrar kan bli gröna! Det är ju ett intresse och att man vårdar växterna. Övning ger färdighet som det heter. Men rackarns så fint hon har det.
annika