torsdag 21 oktober 2010

Antikt och annat

I går tog vi en utflyktsdag till en stad och jag tänkte mig lite shoppning men tyvärr blev det bara ögonshopping. Lika bra det, kanske behövde jag inget och det smakar ju lite även att få kika på alla fina grejer också.
På hemvägen tog vi en snabbvisit via min ena syster som bor i ett stort gammalt varsamt renoverat hus. Med hennes tillåtelse tog jag några bilder som ni får se. Trots att jag själv inte vill ha antikt i mitt hem så tycker jag verkligen hon fått samlat jättefina speciella saker som verkligen passar i deras hus. Dessutom blev renoveringen för ett antal år sen helt lyckad i gammaldags stil.
Ingången till huset
Blomlådan på trappan som passar perfekt där den står.
Stubben är även den nära trappan.
Vid sidan av ingången har hon flera rododendron. Som ni ser har de färdigbildat knopparna till nästa år. När de köpte huset fanns rester från rododendron på samma ställe. Hon satte helt nya dit och de verkar att trivas mycket bra.
Den här soffan köpte hon av en bekant från vår hemby, sen lät hon renovera den och den blev verkligt fin.
Vet faktiskt inte var hon hittar alla ovanliga prylar. T.ex. den här afrikanska kvinnan har verkligen sin rätta plats vid det stora fönstret där hon står.
Och nu mina vänner, efter det här inlägget blir det för min del den nästan dagliga promenaden. Man måste ju passa på när solen råkar titta fram. Ha en bra dag alla ni som tittar in.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Fina bilder på din systers hem. Roligt att du gillar mina gardiner och du är så välkommen till mej i vävstugan. Bara roligt att du tittar in, även om det bara blir i cyberrymden.
Kram Birgitta

annika sa...

De möblerna psasar bra i det fina huset.

Såg att du tovat sockor...de ser mycket sköna ut.
Då var det härliga fredag igen...vi ska cykla bort till en restaurang med några kompisar nu om en stund.

Kram
annika

sabina sa...

Javisst har de fint!!