torsdag 18 november 2010

"Rost" i vardagsrummet

Rost eller färgerna ditåt, det ingår i detaljerna i vårt vardagsrum.
Färgerna på textiler är ju ganska enkla att byta ut värre är det när det gäller möbler. Förra året när vi köpte ny soffgrupp så valdes nästan samma neutrala färg som vi tidigare haft. Så blev det för att jag fick byta bl.a. gardiner till nästan vilken färg jag ville så passade det ihop. Möblerna har en sorts lite mörkare sandfärg och den är nog väldigt tacksam att matcha till andra färger.
Detaljerna som piffar upp vårt vardagsrum just nu kommer här.
Detta är herr Hantverkarglädjes farsdagsblomma så det verkar finnas fler i vår omgivning som ser vad som passar där.
Dessa tygcallor är rätt enkla men just detta gör dom fina enligt min smak.
Eftersom jag gärna har gardiner som släpper igenom ljus så är dessa ganska tunna men ändå rostfärgade.
Och till sist detta lilla slott med sin särskilda historia.
För många år sen när det var pop att åka till Tallin så var också vi dit en gång. Allt var ju billigt s.a.s. så jag ville att även herr Hantverkarglädje skulle köpa sig ett par billiga jeansar att ha i jobbet. Det var stopp för han ansåg att han inte behövde några byxor. När vi tittat på allt krims krams där så tyckte han att slottet var vackert så det borde vi köpa. Jag undrade om han verkligen skulle köpa ett slott istället för byxor, javisst det skulle han för han menade att när mina byxor var utslitna då hade han sitt slott kvar och så är det och nu gillar även jag slottet.
Tack för i kväll och allt gott till er som besöker min blogg.

5 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Mycket fint du visar och gardiner som släpper in ljus gillar jag med.
Kul historia med slottet :)
Ha det gott /Bea

Lyckoslanten sa...

Här har du en till som gillar rostfärgat! Fint med en soffgrupp som man kan kombinera vilken färg som helst med. Slottet är ett fint minne från gamla stan i Tallinn kan jag tro! De där männen tänker lite annorlunda :o) Nu hoppas jag du får en bra helg! ♥

Annelis hantverk sa...

Vilket fint slott och kanske han hade rätt i vad som är bestående! Det är ju väldigt bra att ha neutrala möbler och sen kunna ändra färg med gardiner, mattor och kuddar.
Ha en fin helg!

Anita Tørmoen sa...

Flotte farger i stua:) Rust og naturtoner er alltid gode og oppholde seg i:)

annika sa...

Jamen visst är det bra med neutrala färger i möbler och även tapeter så att man kan lägga till sina älsklingsfärger.
Här är blask och plas i dag. Ska snart på födelsedagsfika och sen tar jag tåget till Stockholm. Kurs i morgon på dagen. Det är Skolverket som har inspirationsträff.Kul...det ser jag fram emot.
Kram