lördag 8 januari 2011

stickad väst

Den här västen är egentligen ingen nyhet eftersom min syster stickade den till mig redan i fjol. Jag gillar den jättemycket så den är i flitig användning. Mycket enkel i mosstickning av beige nallegarn och kanten är virkad ett varv av Novitas pälsgarn. De olika garnerna lyckades vara så gott som samma färg därför blev det otroligt bra.

Och nu har vi äntligen kommit till skott med Thailandsresan. Det blir först nästa månad men bättre sent än alldrig. Dessutom blir det inte till någon pytteliten ort som vi brukar gilla men bara nu flunsor och dylikt håller sig borta så vi kommer iväg så skall det bli riktigt skönt.
Idag kunde jag njuta av promenaden när det bara var 5-, riktigt härligt väder. Hoppas det håller i sig. Ha en bra fortsättning alla bloggvänner. Vi ses

6 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ja den västen var ju riktigt snygg!
Ååh så härligt att få åka iväg till Thailand!
Ha det bra!

Anita Tørmoen sa...

Veskten er kjempefin. Flott mønster. Høres fristende ut med en tur til varme strøk nå:)

Lyckoslanten sa...

Mosstickning är fint och lyckans dig som får åka till Thailand! Det kommer att bli skönt ska du se! Ha en skön helg! ♥

Bea sa...

Snygg väst och kanterna är effektfulla.
Härligt med resa och hoppas ni får mycket nöje!
Kram /Bea

Vform sa...

HEJ!
Jättefin väst och säkert varm och skön att ha på sig! Nu har vi + 2 där ute och takdropp ... men kanske tillfälligt!
Trevligt att ha nånting att se fram emot ;O)
Ha en skön dag!

sabina sa...

Jag hörde av mamma att ni ska iväg! Hoppas vi båda får roliga resor! Varmt lär det ju vara iaf!! :)