söndag 9 januari 2011

Vinterbilder

Hej igen!
Efter en skön promenad i milt väder i dag så gav energin sig tillkänna, detta var tur för mig för nu är julen städad bort här hos oss. Visserligen brukar det nästan alltid ske på en vardag men man får ju ta tillfället i akt när man råkar känna för lite städning. Skönt kan jag säga och det vet ni väl alla att det är trevligt när julen flyttar in men även när den flyttar ut. Nu kanske det passar att sitta någon stund vid symaskin denna vecka. Lillflickan fick både lill- Hedda o stor- Hedda i julklapp som verkar behöva lite varmare kläder. Förresten var det farfar som döpte en till Hedda och det gick ju så lätt att säga så det blev två Heddor.
Nu har jag inga intressanta bilder att visa men då tar jag till vinterbilderna som jag tog förra veckan. Tur att vi har bilderna kvar nu när träden återigen verkar få stå nakna.






Härligt att vi fått ha den riktigt vackra vintern så länge, kanske kommer den igen. En ny vecka framför oss, hoppas den blir lyckad för oss alla. Ha det så gott.

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vackra vinterbilder du visar i slaskvädret,kram Nette

Anita Tørmoen sa...

Nydelige bilder:)

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, så vackert det var och så fult det är nu, i alla fall här hos oss. Is överallt, smutsig snö och kala träd, men det är som det är. Det är trevligt att få titta på dina fina bilder då.
Agneta kram

Vform sa...

HEJ!
Jag har så jättemånga juliga blomuppsättningar som kommer att stå kvar länge än!
Så därför har jag inte så bråttom heller att sopa ut julen!
Men snart börjar köksrenoveringen ... så då ...
Härliga bilder!
Ha en skön ny vecka!

Unknown sa...

hej på dej!
såklart orkar jag läsa, åxå lite l'ngre kommentarer! jag är så ny i denna bloggvärld så jag blir glad över alla härliga människor som tar sig tid att titta in hos mig! och sen ännu ids skriva något! det känns härligt!
ja, det är lite det som var problemet för mig åxå, jobbade 6 dagars vecka i blombutiken min, sen ännu ett tungrott hus och en enorm trädgård... min enda lediga dag i veckan, söndagen, jobba jag som en dåre för att få backan i skick... diskbråck i korsryggen, tre kotor i nacken som borde opereras och nu i vår skall tummarna stelopereras...
allt detdär då jag istället borde ha slappat med flickorna mina... men jämt var det ett enda 'ska bara'... hur dum kan man va???
regniga januari hälsningar!
susanne