söndag 20 mars 2011

Mi utställning i Jakobstad

Sent om sider kom jag ihåg att det var Mi utställning i Jakobstad den här helgen så efter att vi haft en friluftsdag med vandring i det vackra vädret och sen korvgrillning så beslöt min sonhustru och jag oss för att ta en avstickare till denna utställning på hemvägen. Det är alltid intressant att se vad olika kurser hållit på med under vintern och kanske själv få en och annan idé. Nu var det då inget helt nytt den här gången men ändå väldigt vackra, intressanta och välgjorda arbeten som visades där. Nu blir det bara ett litet smakprov som jag visar här trots att en stor del skulle verkligen vara värt att visa.
Vävd flugsmälla var en rolig grej och det är ju snart passande tid för den.
Lampskärm i säv kanske inte skänker så mycket ljus men är säkert passande som mysbelysning.
Denna syteknik vet jag faktiskt inte vad den heter. Ser ut som om det var stickat men är sydd.
Trevlig gardin gjord i lappteknik.
Tildorna de är så fina och ingen är den andra lik.
Det här pläden var också vacker med sitt lite ovanligare mönster.
Matta i plast och trikå.
Den här värmeljushållaren i smält återanvänt glas blev jag själv helt förtjust i.
Även den här glasmålningen är gjord i återanvänt glas och tiffany.
Som ni ser så har många flitiga händer varit igång även denna vinter.
I morgon börjar återigen en ny vecka och vi får bara hoppas på solsken och smältande snö för här finns verkligen mycket snö fortfarande. Ha det så bra alla ni här i bloggvärlden. Vi ses.

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så många fina och roliga saker, det är alltid kul att gå på utställningar och få inspiration!
Agneta kram

Annelis hantverk sa...

Jag försöker gå på flera MI-utställningar för det är ju så roligt att se alla otroligt vackra handarbeten som görs där! Tack för visningen!
Ha det bra!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Tiffany tavlan och den sydda mönstrade kudden gillade jag mest. Kan tro att det fanns massor av härliga handarbeten att beskåda.
Ha en underbar söndagskväll, Petra B.

Black Iris sa...

Men så mycket roligt du hittade där. Man blir så glad av alla iderika människor..

Kram Maidi

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Tack för din jättesnälla kommentar.
Vilket fint hantverk, på mässan.
Men din blus tar priset, så otroligt vackert med sommarblommorna på den vita blusen.
Ha en fin vecka du också.
Zara

Anita Tørmoen sa...

Der var det nok mye fint å se:)

Birgitta sa...

Mycket fint att titta på.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Vform sa...

HEJ!
Oj, är det redan dags för MI-utställningar!
Ett säkert vårtecken :O)

Nette Cecilia sa...

Jag var också på den utställningen,som du kan se,vi hade nog samma bilder en del i alla fall,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Det tycks ha varit en fin utställning med brett sortiment på handarbeten.
Ha en fin vecka du! ♥