söndag 30 oktober 2011

Gårdagens foton

I går blev det en liten fotorunda på väg till vår sommarstuga. Eftersom jag egentligen var ute för att hitta några gamla trädrötter men missalyckades totalt med att finna några så kom kameran fram istället. Det blev en hel del tagna men 2/3 raderades bort. Det är ju ingen vits att ha mångdubbelt av vissa och inte heller att ha kvar dåliga. Trots allt så har jag några kvar och här är 4st av dem.
Mossa med strå som ger en härlig färgklick. Kanske någon annan vet namnet.
Otroligt vackra färger på hösten i den mossan.
Ett helt vanligt dike kan även ha sin tjusning.
Det vissna bladet har ju ännu vacker färg så varför inte ett foto av det också.

I dag var vi på ett tjugoårskalas och som present blev det en sån där ljusprydnad som jag själv gjort och även visat tidigare här på bloggen. Den verkade vara riktigt omtyckt även här.
Trevligt kalas där jag fick träffa släkten både unga och gamla.

I morgon blir det att få rå om en litet krasslig lillflicka. Det gäller att trappa ner ända till lekåldern, då kan vi ha roligt båda två.

Önskar er alla en givande och trevlig vecka. Vi ses snart igen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

vilka fina höstbilder!
susanne

Lyckoslanten sa...

Kan förstå att ljusprydnaden blev uppskattad, så även dina vackra bilder i detta inlägg! ♥

Nette Cecilia sa...

Vackra bilder den med mossa blev min favorit .kramis Nette