söndag 11 mars 2012

Lite stickat och annat

Denna vackra dag som vi åtnjutit vid vår sommarstuga börjar snart vara till ända. Det vackra vädret bjöd oss och sonen med fru ut på promenad, grillning och även lite sol på näsen som är så välbehövligt den här årstiden. Väl hemkommen igen tog jag i min stickning men kom på att jag borde göra ett inlägg här, därför kommer först bilder på just stickningen.
Benvärmarna till lillflickan är klara och levererade. Min syster som stickat ett liknande par sa att det var fuskflätor men vem vet vad detta är. Jag tittade på hennes och försökte läsa in i minnet men vet ej om det blev rätt. I alla fall så blev det något sorts mönster, sak samma jag tycker de duger ändå och lillflickan var förståss nöjd.
Sen skall samma goa tjej få dessa vantar bara de blir klara.
Vid vår brygga där grillningen sen gick av stapeln. Isen är inte alls tjock, dessutom plufsar man ganska lätt igenom den översta isen, ganska enkelt att bli våt om fötterna.
Vacker is. Spännande att krypa och ta närbilder.
Vi träffade även på en "fiskargubbe" som var och vittjade sina gäddsaxar och visst hade han fått gäddor. Jag har alldrig sett någon gäddsax så nu fick jag veta hur en sådan fungerar.
I morgonkväll kl 18,00 har vi årsmöte vid Hantverkarboden så om det finns någon här omkring som gärna skulle komma med i vår förening så är ni välkommna. Tack alla besökare för att ni tittar in och ha det så gott. Vi ses.

Inga kommentarer: