tisdag 24 april 2012

Tavlor av gamla blom o fjärilsprlancher

     Hej på er!
Nu äntligen har jag fått ett par tavlor av enklaste modell klara som varit i planeringen rätt länge. Redan före julen när köket blev renoverat så fanns dessa planer men är man lite envis av sig så kommer nog inget på väggarna förrän man får tag på det man önskar.
 Ramarna hade jag från tidigare som nu blev målat i vitt och plancherna beställde jag från systrarna karlsson de har många intressanta saker. Bl.a. både fågel, fjäril o blomplancher större o mindre.
 
 Spaspartonen skar jag själv ut eftersom jag har en del såna bitar samlade men de finns ju annars att köpa.
    Ute blommar både krokus och blåsippa nu så jag är riktigt glad att få se ett och annat krypa upp ur jorden. Krokusen var tyvärr av mindre modell fastän jag valt lökarna som skulle ge de större blommen men okej, de är vackra ändå.

Och inte illa här inte. Det är lillasysters julros som blommade för en o halv vecka sen så här vackert. Hon bor mellan Jakobstad o Vasa så nog tycks de gå rätt långt norrut.
     Känns annars aningen konstigt att skriva lilla syster när just hon är längst av oss flickor och min äldre syster är kortast. Nu nämner jag dem efter ålder så det är yngsta syrrans ros. Grattis till dig  syrran när du fått sådana gröna fingrar på gamla dag.

   Annars har dagen gått av bara farten när jag haft lilla goa tjejen här som hostar och har sig men inte behöver man ju vila nämnvärt för det. Vi har hunnit en hel del och trevligt har det varit.
   
       Tack för att ni finns alla mina bloggvänner, alltid lika roligt att både titta in om några besökt min blogg men även att få hänga med lite vad ni andra pysslar med. När jag besöker er andras bloggar så tycker jag mig alltid få lite mera inspiration att fixa till ett och annat. Så tack för alla idéer som jag får från er och jag hoppas även ni får någon liten gnutta inspiration härifrån. Ha det så gott. Vi ses.

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Julrosor tycks nog överleva det mesta ,vacker fjärilstavla ,kram Nette

Black Iris sa...

Vilka fina tavlor du fick till och vacker är julrosen också.
Visst är det så att det är härligt med inspirationen som flödar här i bloggvärlden..

Kram Maidi

Anonym sa...

Hej syrran!
Undrar lite vad du menar med ...på gamla dar...! Jag som e så ung!!

Lyckoslanten sa...

Roligt med systrar! :o)
Jag har inte lyckats med julrosplantering ute ännu.
Lyckade tavlor! Ha en fin helg! ♥

Hantverkarglädje sa...

Ja he kan du pråo jiss, syrron,ha ha.