lördag 30 juni 2012

Rosa här och var

      Här behövs lite gladare bilder än vad dagens väder vill bjuda på. Regn och blåst och väldigt höstlikt.
     Hortensian som står på bordet är kvar från morsdagen  men då var den helvit och jag tycker den är minsann lika fin fortfarande när den nu går mot limegrön. Visst, den har fått en rotblöta nästan varje dag eftersom hortensian trivs bäst så.
    Eftersom jag mest har naturfärgat i köket  men kuddar, tavla och gardin går i rosa så ville jag ha en rosa klick på bordet också så man tager vad man haver. Därav kom ljusen fram trots att de förblev orörda vid midsommaren.
    Duken gillar jag också den är från Zelected by house
     Vackert blommar det ute, bara man fick lite mera av det vackra vädret att sitta och njuta där.
   Har riktig lust att vara en gnällspik över vädret men knappast lönar det sid. Dessutom sitter de flesta av er i samma eländiga båt.
       Tyvärr, inte mycket att komma med i kväll men så är det ibland. Vi ses,  ha det gott.

5 kommentarer:

Vform sa...

Du har fyllt på med inlägg på inlägg ser jag ... hinner knappt med min egen! Fina blommor och vacker trädgård!!
SNART får vädret bli soligare ... tills vi träffas ;O)
Ha det gott!

Lyckoslanten sa...

Ja man får muntra upp sig med färgklickar. Jag har inte riktigt hunnit reflektera över vädret, men jag fick ju en vecka överdos med sol. Men det ser bra ut inför nästa vecka!
Hortensia klarar jag aldrig så länge. Ha det så gott nu! :o)

Snäckskalsdalen. sa...

Det var väldigt fint med det rosa på bordet och rabatten ser ju jätteglad och fin ut!
Agneta kram

Creative Momone sa...

Nu har det ju lovats lite varmare i alla fall, men nog har det ju onekligen varit lite tråkigt hittills i sommar. Min man påstår att augusti blir fin, det litar jag på. ;)
Du har det så vackert i blomrabatten, saknar en egen trädgård att få pyssla om. Anlade en blomrabatt på villan för nån vecka sen. När vi kom dit i lördags märkte jag att en hare hade varit i farten, hade tyckt mest om de som blommade för tillfället....men det är bara att ta nya tag.
Ha det gott, Nanne

Rantamor sa...

Kolla min blogg...