lördag 7 juli 2012

Semestertid även i bloggvärlden


     Eller vad kan man kalla det när bloggandet ibland blir lagt åt sidan. Den ljuva värmen som vi har nu så går ju fram för allt annat så den måste man bara njuta av så långt det går.
   

    Några rutor har jag visst virkat och en plan för dem finns nog men det kommer ni att få se i ett senare inlägg. Det var syster yngre som har virkat en hel del som blev så fantastiskt vackra så det frestade även mig  . Nästan så jag gick och köpte Miami garn men sen bestämde jag mig för att använda det jag redan hade trots att nu inte det gröna går alldeles bra i hop.

                                Det brukar ju heta att bara man sätter passarn på så går det nog an.
    Sen vill jag visa er det som jag är alldeles nöjd med. Mitt myggnät som jag skarvat ihop till hela kvisten. Näten är bara 75cm breda men jag sydde ihop dem och det gick bra. Jag kan faktiskt inte förstå varför inte   
 dessa nät kan finnas i metervara. Ni ser att de är svarta och det bör de vara för att synas så lite som möjligt.
    I alla fall så har vi nu kunnat sitta ute i det ljumma vädret och njuta utan att bli störda av de agressiva myggen.

    Är inte detta en vacker gammal bräda från en båt? Herrn i huset fick som vanligt rätt stora ögon när jag kom dragandes med denna men det var syster äldre som gav mig den efter att den flutit i land vid hennes brygga. Visst har jag  planer även för den men vi tar detta senare vad det nu råkar bli.
    Som ni säkert märker så är detta inget ordning och reda inlägg men tyvärr, så måste det få bli ibland.
    I morgon bär det av till sommarstugan igen så ha det så gott och njut av den sköna värmen för det gör jag.      
                                                   Vi ses.

1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Vädret gör nog att man lätt glömmer bort allt vad bloggar heter. Men du tycks inte ligga på latsidan som har fått ihop det där nätet och mormorsrutor därtill!
Tycker det pratas om sämre väder, så kanske man får mera gjort. :o)