måndag 16 juli 2012

Utställning vid Hantverkarboden och början på Jakobs dagar.

    Månadens utställning vid Hantverkarboden i Jakobstad består denna gång av Mika Lehtinens roliga och spännande figurer. Han skapar lite av varje i keramik men hans intressanta figurer berör fler olika känslor.

     Ser ni att vissa av dessa figurer är glada, annan förvånad och även en som är grinig.
                                                    Mussepigg med sina golfklubbor till fötter.
     Även hjälmarna är mycket intressanta och speciella. Inte var dag man ser sådanan alster.
      Jakobs dagar som startade i går fick en bra början med vackert väder i dag när storloppis gick av stapeln. Både på torget och gågatan var fullt med folk. Denna bild är från gågatan.
         Gamla saker är ingen höjdare i min smak men visst har även jag blivit lite besmittad. Det där att återanvända på så vis att jag gör om en del det gillar jag så denna frigolitduk fick följa med hem. Kanske dyker någon ide upp så småningom vad jag skall göra av den.  "Skåpet behöver ju fyllas på".

     Nu har jag ingen tid att förlora för jag är alldeles försenad med en del hantverk som jag skall sälja på gammaldagstorget på lördag. Hoppas ni alla håller tummarna att vädret är på vår sida.
     Vi ses när tiden räcker för ett inlägg. Ha det gott alla besökare och välkommen till Gammaldags torget den som kan.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jösses så mycket jag missat här då. Ibland tror jag att Bloggers läslista inte fungerar som den ska, för jag tittar varenda dag, nåja, nu är jag här.
Vilka roliga figurer. Och vilken rolig mässa/marknad det skall bli.
Sakerna i förra inlägget var urläckra.
Agneta kram

Lyckoslanten sa...

jaså gatorna är redan fyllda där. Otroligt fenomen det där. Lycka till nu och jag hoppas verkligen vädret blir det bästa tänkbara, åtminstone på lördag! ♥

Vform sa...

JAVISST håller vi tummarna för vädret ... ;O)
Roliga keramikfigurer, säkert inte en lik den andra!!
Jag håller också på ...
SES DÄR!!!

Marie sa...

Ja her var det mykje å sjå :)

Käranån sa...

Vilka härliga keramikfigurer! Önskar dig lycka till med försäljningen och idag lyser solen så vädret är på din sida!