söndag 23 september 2012

Handduk med namn

                              Gåva passande till en liten babypojke, nu är den beställningen klar.
        Texten skriver jag ut på datorn för att göra en snygg stil, sen överför jag till tyget och allra sist skriver jag på med en rullande textilpenna. De pennorna går jättebra att skriva med och håller tvätten med all säkerhet.  Blommorna kommer till genom en shablon som jag skurit till.

   Nu när den beställningen är klar så tar jobbet med hjärtekransarna vid. Som ni ser har jag klippt till några st redan eftersom lagret tryter på den fronten så bör det fyllas på.
   Känns som att jag måste organisera mitt hantverkande nu och verkligen göra klart en sak i taget för julen närmar sig med stormsteg. Bråttom tänker jag inte ha men eftersom jag har en viss förmåga att göra lite här och lite där så går det faktiskt skärpa sig en aning när så behövs.
     Den här boken såg så intressant ut att jag bara måste ha den. Egentligen brukar jag anse det rätt onödigt att köpa en massa böcker eftersom det är rätt lite idéer som jag hämtar den vägen men visst kan jag godkänna att inspirationen får sig en puff genom vackra bilder.
    Här är ju de allra flesta idéerna sydda i linnetyg och det är nog riktigt min grej. Jag är helförtjust i linne eftersom det är lätt att sy, bra kvalite och vackert dessutom.
 
                 Hösten är den tid då alla sorters handarbete känns som mest inspirerande. Lätt att tänka sig att sitta inlindad i en mjuk pläd i soffhörnet med ljus brinnade på bordet och ett intressant handarbete i näven. Låter inte detta härligt mån tro?

     Eftersom även denna kväll har en ände så tänker jag säga hej till er för denna gång. Vi ses igen och ha det så gott till dess.





7 kommentarer:

Rantamor sa...

Oj där satt en kompis till mina nallar (inte kaniner juh...=)
Du är så kreativ och gör dina handarbeten så välarbetade.
Nu får du sätta igång med tomtarna,
du vet jag samlar ju på unika sådana har en fem sex hubdra unika men inte din, så det blir nog ett besök i Hantverksbutiken nu i höst när vi ska till Finland...nästa månad.
Hoppas du är i affär`n då så vi kan träffas vore kul juh.

Tjingelingen.

Rantamor sa...

Hundra ska det stå och inte hubdra.... =/

Janne i Fagerlia sa...

Så søt hånduk med navn! Visste ikke det fantes tusjer som kan brukes på slikt underlag. Skjønner godt du falt for fristelsen for å kjøpe boka, den så inspirerende ut.

Janne i Fagerlia sa...

Så søt hånduk med navn! Visste ikke det fantes tusjer som kan brukes på slikt underlag. Skjønner godt du falt for fristelsen for å kjøpe boka, den så inspirerende ut.

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, du beskriver det så bra, att pyssla i mysighet och att göra det i linnetyg vilket är mitt absoluta favorittyg också. Naturligt och fint och man kan göra det råare och tuffare om man vill eller göra det ljuvt.
Agneta kram

Hjärtruds Stuga sa...

Håller med dig om att man är lite extra sugen på att dra igång nya handarbeten och pyssel så här på hösten. Du gör så mycket fint. Jag har lite stillestånd på det mesta just nu.

Ha en skön helg

Kram Karin

Käranån sa...

Vilken fin present du har sytt! Jag har samma bok och visst är det mycket inspiration i den!