onsdag 10 oktober 2012

Babytäcke och annat


     Eftersom hjärtekransarna som jag skrev om är klara så fortsätter jobbet med detta babylapptäcke. Det är barnbarn nr 2 som skall få det. Hon är redan född så i planerna ingår att det ganska omgånende skall vara klart.
     Jag har vid ett tidigre tillfälle berättat om dessa lapptäcken så det är ju inget att upprepa, dessutom syns här att hjärtanet är sydd för hand.
      Detta blir det åttonde täcket som jag gör. Det blev nämligen att alla mina syskonbarn får ett till sitt första barn men jag "orkar" faktiskt inte göra till de följande barnen så de får använda samma. Sen är ju min plan att alla mina barnbarn skall få ett.
       Jag har nu gjort en liten ändring från de andra. Kom på att det kanske kunde gå att göra de rosa hjärtanen i ena endan och de blå i andra så kan man ha till flicka eller pojke. Tyckter nu själv att detta kommer att bli ok.
      Oberoende vad som kallar en inomhus så måste man bara ut en sväng varje dag annars känns dagen fel. Tog således en sväng till skogen för att se om det fanns lingon ännu och visst fanns det. Vi brukar ju plocka tranbär varje höst så vi behöver annars inte mycket lingon men eftersom det är så fruktansvärt vått så betvivlar jag att det blir några tranbär i år. Bäst således att plocka lite lingon ännu trots att de var lite väl mogna.
     Dessutom fanns som vanligt en hel del vackra blickfång att begrunda. Detta är en svamp men vilken sort det vet nog inte jag.
      Strutarna som jag alltid kallar denna lava skulle vara väldigt kul att veta det rätta namnet på. Säkert går det att googla fram det men inte just nu.
                                                              Ett riktigt mossigt dike.
      Och vem bor här då? Har en viss nyfikenhet på att kika i olika skrymslen och visst var där under som en gång men vems, ja det fick jag bara fantisera om.
    Eller är det t.om. ett tvåvåningshus? Ser så ut.
Tre timmar i skogen flyger i väg så det bara ryker om dem. Kanske inte så konstigt för den som trivs där.
   
    Ha det bra alla ni där ute. Vi ses igen en annan dag.

2 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Vilket fint babytäcke du syr!
Javisst är det viktigt att få en nypa frisk luft varje dag trots att solljuset verkar svika oss för det mesta i år.
Kram /bea

Janne i Fagerlia sa...

Oi, så flittig du er! Åtte babytepper er litt av en jobb. Jeg har planer om å sy en babyskinnfell. Er ikke bestemor ennå, men håper å bli det en gang. Begge sønnene er fortsatt under utdanning.

Fine naturbilder du viser. Rene trollskogen.