söndag 2 mars 2014

En vacker present

    I går fick jag en vacker present. Både ljuset och servetterna alldeles i min smak, för att inte tala om chokladkakan som snart är slut.
     

          Visst blir man glad att plötsligt få en trevlig present. Jag säger tack, tack den värmde.

     

    Nu är återigen några disktrasor på gång här igen. Vet faktiskt inte vad som tagit åt mig när jag bara dras till stickning från och till nuförtiden.  Skyller på det mulna vädret att jag inte så lätt kommer till skott med annat. Enkelt att ta till stickning när det är något som är lätt som en plätt.
    De stickade disktrasorna blir ännu bättre sen de är tvättad en gång i maskin för då drar de i sig alldeles förträffligt.

   Söndagen snart till ända men ännu skall jag avnjuta ett par timmar på Purmo revyn. Jag hoppas på många roliga grejer. Ha det gott. Vi ses.




8 kommentarer:

Solglittret sa...

Så vackra presenter du fick...vad gulligt av givaren!! :)

Riktigt mysiga och fina disktrasor...lyxigt med så fina och handgjorda, om du frågar mig :)

Ha det fortsatt gott vännen
Kram Lollo♥

Janne i Fagerlia sa...

Strikking er favorittpyssel hos meg også for tiden. Dine disktrasor var riktig delikate :)

Snäckskalsdalen. sa...

Fina presenter, det är kul att få så fina och användbara saker.
Du stickar disktrasor och jag virkar grytlappar!!!
Agneta kram

Evas Pyssel sa...

Vilka läckra disktrasor. Färgerna tilltalar mig.Vilket garn har du använt ?
Kram Eva

Äventyret framtiden sa...

Evas Pyssel frågade redan det jag tänkte fråga. Vilket garn använder du till disktrasor?
De ser ljuvliga ut!

Hantverkarglädje sa...

Svar till Evas Pyssel och Pettas.
Jag har använt Mandarin Petit från Sandnes. Eftersom jag från början hade ett sådant nystan hemma så testade jag det och tyckte det var alldeles ok. Har även testat annat bomullsgarn som är hårdare eller fastare men känns inte lika bra och suger i sig sämre. Tycker att Mandarin är bäst sen det tvättats en gång.
Jag vet att många använder bambu men det har jag faktiskt inte prövat.

Äventyret framtiden sa...

TACK!:)

Evas Pyssel sa...

Tack säger jag också !!!//Eva