onsdag 5 mars 2014

Tovade mössor till hel familj

      Trots att jag hoppas att vintern är på utgående på riktigt så vill jag visa er de vackra mössor som kom in till Hantverkarboden i Jakobstad för en tid sedan. Vintern kommer ju igen från år till år så tillfälle kommer säkert nångång när varma mössor behövs.
   För den som gillar det lite speciella  så passar dessa perfekt. Tycker att i dessa modeller anar man 20-tal. Modellen är ny så den sitter inte på allas huvuden. Dessutom ger den utrymme för variation i både färg och form .
                                       Barnmössor är alldeles trevliga och vackra de med.
     Här finns även mössan till far i huset som säkert finns i flera storlekar. Kunde nästan tro att det är päls den pryds med men uppslagen är av krulligt garn. Väldigt trevligt att det inkommit en riktig herrmössa för jag kan då inte dra mig till minnes att det någonsin inkommit andra herrmössor än vanliga pipon.
   Här saknas visst pojkstorlek men är ganska säker på att herrmössan även tillverkas i mindre storlek om så önskas.

     Även helt nya sjalar har inkommit. Dessa med uddar verkar ju vara alldeles inne nu. Passar utmärkt till både vinter eller vårjackan.

    Mulet och grått här som vanligt men vad gör man? Jo jag tar mig ut en sväng så får dagen flyta på sen som den vill. Alla ni besökare,ha det alldeles gott säger jag. Vi ses.

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det finns bara ett ord att säga i det här sammanhanget.
Underbart!:)
Oj, nu längtar jag nästan till nästa vinter och en skön tovad mössa att sätta på huvudet

Anonym sa...

Vad fina saker du har!!!

Snäckskalsdalen. sa...

Den mörkgrå hatten/mössan med blommor vid ena örat var ju helt ljuvligt fin! Hade jag varit "mössig" av mig så hade jag satt upp den på önskelistan.

Bra idé att sätta klockan, det skall jag också göra när jag sitter här vid datorn, för det finns nästan ingen gång tiden går så fort som när man är vid datorn!

Här är genommulet, småregnigt och lite trött väder idag, men det är OK!

Agneta kram