måndag 21 juli 2014

Brickor, tavlor m.m.


     Gjorde lite nytt inför försäljningen vid gammaldags torg. Det blev lite gammalt-nytt kan man väl säga eftersom brickan som jag visar här blev utsmycket med tidningsblad ur Husmodern nr 10 1945.
    Jag valde sidor med lite husmorsbestyr och således kom något recept med. Väldigt intressant tycker jag själv att se recept och annat från den tiden som är ett antal år före min egen födelse.
      Brylépudding som finns början på receptet här har jag själv aldrig  kokat men däremot minns jag fån min barndom hur himla gott det var.
    Eftersom jag är en "skräpsamlare" så hade jag ett tidningsurklipp i mina gömmor med fjärilar på som jag någongång tänkt borde gå att göra något av. Bottenpappret här är ur en notbok från 1912.
     Bäst att inte slänga något skräp förrän man är säker att inte använda det, det kan ju faktiskt komma till användning. Vi får se om de tilltalar någon mer på gammaldags torget än mig själv.
   I dag på morgonen hade vi dukat vackert i bersån vid Hantverkarboden med rosa dukar och blommor inför vårt pop up café.  Det blev en lyckad dag med kaffesugna kunder som även fick lite svalka under rönnarna i den rådande hettan.
   I morgon är jag där vid kaffeserveringen och när kvällen nalkas då far jag raka spåret till sommarstugan. Syster yngre med man kommer på besök så kanske blir det en "pratnatt" som vanligt.
    Ha det gott, allting gott.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag blir alltid imponerad av din flit och engagemang när jag tittar in här hos dig. Fiffiga idéer bjuder du på också. Tack för dem!

Anonym sa...

Det ser härligt ut hos dej! Roligt att få del av dian idéer! Ha det skönt i värmen!