fredag 17 april 2015

Penseln fram

    Mitt i allt så kom penseln fram här. Den har legat i träda vem vet hur länge och halvfärdiga små arbeten väntat.
    Sopborsten som jag tänkte måla till julen, ja den blev det bara välkommen på. Huvudsaken är att den nu kommer i användning.

      Öppet skylt till Hantverkarboden har också varit på hälft men blev nu plötsligt klar.
      På andra sidan står: kommer strax endast på svenska men den var inte ämnat till någon butik från början så det får duga. Hoppas denna sida inte används alls.
    Sedan har jag ju det här som skall bli till för vår egen del. Bönderna har en väldig fart på när de kommer med sina maskiner förbi här hos oss så jag tänker försöka bromsa dem lite. Inte riskfritt med fart på när barnbarnen också vill springa fritt.
    Har nu inte fått klart vilka färger det skall bli men jag borde snart komma till skott även med denna.
     
    Solen skiner från klar himmel så här är vädret alldeles ok nu. Efter min promenad med en väninna i dag så satte jag mig ute för att virka en stund men se det blev inte länge för så pass varmt var det nog inte här.
     Ha det alldeles gott och ni är så välkomna att kika in igen. Vi ses.

6 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Flotte saker du har malt. Likte kosten spesielt godt.

Riktig god helg til deg!

Nette Cecilia sa...

Fina saker du gjort ,kram Nette

Evas Pyssel sa...

Bra med skyltar som talar om hur det ska vara. Vilken trevlig dag ni systrar hade. Bra tips ni fick och god mat.
ha nu en skön söndag.
Kram Eva

Helena sa...

Så fina saker du gör! Jag gillar det här med små texter och meddelande. Det blir så fint och personligt då. Fin söndag till dig!

Isa sa...

Kul att titta in, så ser man att vi håller på med lite samma saker, jag har också pysslat lite med miniatyrer, men det har mest varit möbler. Så såg jag din målade borste, kul, det står en nyinköpt på min trappa också, utan färg.
Fint att du mår bättre nu, det blir ju bättre väder hela tiden nu också...
Jaaa, vad gjorde man utan hantverket...
tyvärr så gick ena stickan sönder, och det var ju verkligen inget jag väntat mej, det blir väl en resa till Kokkola och byta den då...

Steekjes en Stygn sa...

Hade inte varit på besök hos dig men nu är jag ifatt. Hoppas du mår bra nu. Så mycket du har hunnit med också. Fint skåp ni gjorde tillsammans.
Dina ugglor är så söta. Har sparat beskrivningen från Skapa och inreda. Kanske kommer jag att virka dem en vacker dag. Garnet finns på plats.
Ha det gott.
Anje