fredag 11 mars 2016

Ägget blev till en kotte

    Visade ettan hur hon skulle göra ett vackert påskägg med tyg. Själv fick hon välja från min småbits låda vilket tyg hon ville ha. Ni ser ju färgen så det blev nu inte riktigt påskfärger men vackert blev det allt.
   Rätt enkelt bara jag gjorde början och slutet. Under arbetets gång tyckte hon att det blir ju en kotte och visst blev det som en kotte. Vad gör det nog kan man ha kottar även på påsken, huvudsaken är ju att det är roligt att pyssla.
     Till sådana går det ju åt mycket små nålar och jag kan tipsa om att hos Adlibris fann jag de billigaste nålarna och dessutom fraktfritt om man beställer över 15e. Böcker har de ju i massor så det är ju inget problem att komma upp till 15e.
    Här var det också intressant då min gamla sax var så magnetisk. Ni ser den ena nålen ledde till den andra så även det var en rolig grej tyckte ettan. Den nyare Fiskars saxen den fastnade inget på.

     I dag har jag en lilleman som sover ute i vagnen så länge mor och systrar är en sväng till stan. Gott så, själv skall jag försöka få lite ordning i mitt syrum så jag  alls ryms att göra något där.
               Önskar er alla en trevlig helg och det lovas ju solsken. Vi ses.

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Visst kan man ha påskkottar också!
Vackert blev det och huvudsaken är
att pyssla :)

Trevlig helg önskas!

Snäckskalsdalen. sa...

Det blev ett väldigt fint påskägg eller påskkotte! Det är roligt när det blir så fina saker av det man gör! Och magneter är roligt, fascinerande!
Tack för hälsningar om min axel!
Trevlig helg,
Agneta kram

Steekjes en Stygn sa...

Så söt liten påskkotte. Undrar hur du gör den. Skulle faktisk vara rolig att göra såna med mina barnbarn.
Våren kommer med stormsteg. Nätterna är kalla men dagarna bjuder på sol. Hoppas det gör det hos dig däruppe också.
Anje

Janne i Fagerlia sa...

Så koselig å være sammen på denne måten og lage påskeåynt :)