torsdag 25 augusti 2016

Rudbeckia och loppisfynd.

    Rudbeckia är som små solar när hösten är i antågande.  Inte precis de finaste när de dinglar hit och dit av sin egen tyngd och långa stjälk men ack så tacksam att blomma på hösten.
   För ett antal år sen planterade jag ute i landet rudbeckia och gullris bara för den skull att få ta in buketter och även sätta till gravgården någon bukett när där börjat bli utblommat av annat. Alltså har jag dem inte i någon rabatt eftersom de är så långa så är de inte snygga där tycker jag. I rabatter vill jag bara ha såna som står för sig själv. Ute i landet sköter de sig själv om än uppstagad med kamstål, Bara  en nypa gödsel på våren,  sen är de nöjda hela sommaren och på hösten  tackar de så här vackert för denna lilla omtanke jag ger.
   
   I går kväll tog vi en sväng till stan när det var spotlight. Alla butiker var öppna t.o.m. åldringsvännernas loppis. Där fann jag tre notböcker för nästan ingenting. Jag är ju verkligen inte musikalisk så inget spelande från dem för min del. De kommer att bli sönderklippta och ihop pysslad till någon liten attiralj. Säkert syns det här på bloggen senare i höst vad de blev till.
    Vacker eftermiddag i dag så i kväll ser jag åter ut igenom våra fönster, nytvättade som de är.
    Ha det bra alla ni som kikar in. Vi ses.



4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag har också rudbeckia i trädgården men av annan kaliber. Solhattskaliber :) Dina är dubbla och jättefina.
Grattis till notbladen. Att göra stjärnor och liknande av dem är ofta väldigt vackert.
Ha det gott!

Janne i Fagerlia sa...

Gamle notehefter er supre til kortlaging og gaveinnpakning. Jeg pleier også å kjøpe slike på loppis.

Bibbis blandning sa...

Vilka fantastiskt vackra naturbilder du har i din blogg.
Dina höstkransar var kanonfina.
Jag har använt gamla notblad då jag dekorerat tändsticksaskar och även slagit in paket med notblad. Det ska bli spännande att se vad du gör med dina noter.

Skaparglädje sa...

Jag har också den rudbeckian, en tacksam växt. Skönt med nyputsade fönster.
Kram!