tisdag 30 augusti 2016

Lille,lille mans tröja.

   En riktigt vacker tröja som lilla gossen "vårt barnbarn" hade fått av sin mormor. Tröjan var helt slät stickad, garnet vackert randat och dessutom väldigt mjukt. Tyvärr vet jag inte namnet på detta garn men sonhustrun visste att det är Novitas.
    Blev bara så förstjust i den tröjan att jag måste visa den här. Jag är ju rätt säker på att jag har en del av mina följare som är intresserad av stickning. Det finns ju så många vackra garner i dag att man blir alldeles vimmelkantig ifall man måste välja något.
     Säger bara lyckliga lilla gosse som får klä sig i den tröjan.

       Själv håller jag just på med att virka några pulsvärmare efter att  allt saftande och syltkokande är klart. Att koka sylt här verkar mera och mera gå ur tiden hos oss. Det är nu bara lingonen som är obligatoriskt att koka och nu är även det klart. Tacka vet jag frysen.
     Mycket vackert och skönt väder här i dag, lovas så även i morgon så blir det som jag vill då är vi en dag vid sommarstugan (och jobbar förstås). Ha det gott i alla stugor. Vi ses.


5 kommentarer:

Lappeklipp sa...

Ja det var verkligen en fin tröja!!!!

Skaparglädje sa...

Jättefin tröja, ser mjuk och go ut och färgställningen är så fin. Jag stickar ju mycket så det är alltid roligt med lite tips. Du är duktig att sylta och safta, här görs inget sånt. Jo, jag gör svartvinbärssaft.
Kram!

nattugglan sa...

jättefin tröja.. kanske garnet heter Novita Niitty, jag har ett rosa sådant o det är lite liknande med ränderna..Jag saftar o syltar inte så mycket mera jag heller..fryser ner i stället.men nu har jag på gång, tror jag,att jag skall göra marmelad/sylt av aroniabären..vi får se, kanske det lämnar å som allt annat.Borde gå ut idag å o göra nått åt en blomsäng vid garageväggen, det har oxå lämnat för mej i sommar att hinna med att "gräva" i mina blomsängar.. tycker tiden bara räcker till med korna...men nu har vi en kille anställd sen juli o då är det lite, lite bättre..Ja ja man ska ju inte klaga...Men då ogräset tar överhand då är det inte roligt...;((.. kram

Evas Pyssel sa...

Verkligen en jättevacker tröja. Man blir så glad när barnen vill ha något stickat. Häromåret började jag sticka pippimössa åt ett barnbarn och plötsligt ville alla ha, fast det blev olika färger. Så roligt det var.
Kram Eva

Rantamor sa...

Du ÄR så duktig i ditt hantverk kära du...
och tröjan är så finfin.

Tjingelingen från Rantamor.