lördag 8 oktober 2016

Manifestationen för Vasa centralsjukhus


    I dag var jag med man, syster yngre och svåger på i den viktiga manifestationen för full jour vid Vasa centralsjukhus.  Att vara med där var ju vad t.ex. jag (den lilla människan) kunde göra för att stoppa det vår regering håller på att göra.
     Vi är ju inte särskilt vana att demonstrera i vår nejd, vanligen blir det tänkt att det lönar sig inte. Nu tänkte vi som så att hur vet vi detta när vi aldrig försökt. Det var nämligen mitt livs första demonstration men absolut inte den sista om så behövs. Glädjande att ca 10,000 personer var med där och protesterade för denna viktiga grej.

    Efteråt blev det en loppis runda och god mat. Sent om sider hemkommen sitter jag nu framför TV:n och myser med de  upplysta bollarna framför mig. Få se hur länge de lyser med två små batterier i, har inte testat dem tidigare.
    Ha det gott, vi ses.
   

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag har läst på andra bloggar om manifestationen. Så viktigt att ställa upp och visa sin åsikt i saken, för man förstår ju inte att det ska sparas där det inte borde sparas alls. Vi har liknande bekymmer här på ön i havet. Att pengarna inte räcker till kan man förstå men när man samtidigt slösar med medel på helt obegripliga onödiga saker så ....

Nette Cecilia sa...

Så bra att det var många som var med ,jag jobbade ju och mina ben klarar inte av sådan strapatser efter som mitt högra ben domnar bort när jag stått längre än 20 minuter (eller gått).Bollarna lyser ganska länge jag säljer dom också .kramen Nette