måndag 17 april 2017

Femte tröjan.

    Påsklördag kväll besökte vi syster yngre och döm om min förvåning när hon berättade att hon var på gång med att sticka femte tröjan efter julen. Planer på ännu någon tröja hade hon före sommaren men oj oj, låter inte klokt i mina öron nuförtiden.
    Inte alltför bra bild eftersom jag fotade från hennes foto. Här den ända hon kom på att fota. Fyra st hade hon redan gett bort till barn o hälfter men lovade ta foton även på dem då jag blev så nyfiken. Jättefin tröja den på bild. Kanske har jag rent av chans att beställa ifall hon är lika flitig till hösten.

      En skogspromenad  blev det här om dagen, solen sken men mycket kall vind. Med rätta kläder går även vädret an.

                                                 I ån hängde iskonst från en del kvistar.
    I går kväll försökte jag att åtminstone börja måla något ljus men det gick nog inte, gjorde för ont att hålla i ljuset med min brutna arm. Det tar jäkligt hårt på det här att inget göra så jag försöker verkligen att inte gnälla men lyckas inte hela tiden. Lite framsteg är att värken har minskat lite.
    En ny vecka i morgon, Återstå att se om den har något mera vårligt väder att bjuda på.
                     Ha det så gott, vi ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Det brukar stå still, då man inte kan tänka annat än på hur det "kunde vara". Tipsar om att lösa korsord, och kanske gå med i nån grupp på facebook. Jag "kunde ju" också vara på jobb nånstans, men så är det inte nu. När man vilar så planerar man mer, så du kan ju passa på att skriva en lista nu...fina tröjor hon stickar din syster. Be hanne sticka en Mary Genser tröja åt dej, de är superfina, och bara två färger...kolla på nätet, ravelry har mönstret.Ja jag skulle ju sticka en om jag trodde att jag skulle få den färdig, men som jag känner mej så är det nog "för stort"
Spännande med våra växter. Nu har jag köpt en stickling av en blodsdroppe också, för länge sen hade jag en, men den dog. Provar igen...Och så tror jag hårt på våra trillingblommor. Ha det gott, och hoppas det var en trevlig påsk.

Lyckoslanten sa...

Hej! Det var länge sedan som det tycks vara nuförtiden. Jag får knappt upp ett inlägg. Det är så mycket annat som ska hinnas med och som inte är dokumenterbart offentligt. Hoppas din arm blir bra med tiden.
Ja, nog är det imponerande att se när andra stickar den ena tröjan efter den andra! Alla har sina egna specialiteter, du och jag har våra!
Njut nu av våren, som vi hoppas kommer så vi får sommar sen! ♥︎